המחאה עלתה על עץ גבוה | הפרשנים

    מהדורת הבוקר No Comments on המחאה עלתה על עץ גבוה | הפרשנים

    הפרשנים איתי גדסי ואבי גרינצייג בשיחה עם דוד חכם במהדורת הבוקר על החקיקה המשפטית והמחאה הקיצונית. על הסיבה להתפרעויות, התחושות בימין ובשמאל, למה לימין אסור לחזור לשיחות, השגיאה של האופוזיציה ואובדן האמון בנשיא

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החקיקה הדרמטית בכנסת: הפרשנים הפוליטיים איתי גדסי ואבי גרינצייג, שוחחו עם דוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי).

    בפתח השיחה תיאר גדסי את התפרעויות השמאל אמש בכנסת: "היו ניסיונות של כל מיני מפגינים להפריע לעבודת הכנסת. מפגינים ניסו להדביק את עצמם לרצפה, התפרצויות לישיבות הסיעה".

    אבי גרינצייג: "אחת הסיבות לכך שבמחאה הזאת כל כך מתפרעים היא כי הם נתלו על עץ ועכשיו הם חייבים להוכיח שזה נכון, שהעולם חרב אם תבוטל עילת הסבירות".

    לדבריו: "האירוע הוא גם לא הסבירות. כולם מבינים שבית המשפט יכול להמציא עילה חדשה. כבר היו דברים מעולם. הנקודה היא שהתחיל תהליך. רוב מצביעי הימין קצת מיואשים. הייתה תחושה שזהו, הימין לא יודע לשלוט ושוב נכנע לשמאל והאירוע של אתמול הוא סימן נקודתי שהממשלה חוזרת למסלול ומתעקשת על שלה, גם אם לא במאה אחוז".

    גדסי: "אני חושב שהיה צריך להעלות את כל הרפורמה ככה בדיוק. גם בתוך הליכוד, אנשים כמו ביטן, אדלשטיין וגלנט -בגללם הרפורמה בכללותה לא עלתה. בכל מקרה החבורה האליטיסטית של שורפי אסמים מפגינה באותה עוצמה… בית המשפט לא נותן לכנסת לחוקק. צעד אחד בכיוון חיובי נעשה היום".

    גרינצייג: "גנץ ולפיד חשבו שיפוצצו את השיחות ואז אחרי תקופה יהיה לחץ ציבורי והם יחזרו לשיחות וירוויחו את תקופת הזמן הנוספת בינתיים. הם לא חשבו שיהיה לזה מחיר. בגלל זה אסור לימין לחזור לשיחות. צריך להעביר מסר שלכל מריחת זמן יהיה מחיר בדמות המשך החקיקה. 

    "בנוסף, לא בטוח שהנשיא יכול להיות המארח גם בהמשך כי בעיני הוא איבד את האמון כשהפר את הבטחתו לציבור להפנות אצבע מאשימה לצד שפוצץ את השיחות".

    עוד אמר גרינצייג: "אני לא קונה את הפרסום הזה כאילו מחכים לגנץ בממשלה. אני לא חושב שנתניהו רוצה את זה ולא דרעי וגולדקנופף. הם כבר יצרו ציר עם סמוטריץ ובן גביר ומבינים את המשמעות של מהלך כזה בעיני בוחרי הימין. אני חושב שגנץ קצת התבלבל מהסקרים המחמיאים שהפכו אותו למנהיג האופוזיציה".

    גדסי: "אין לו עמדה ברורה. הוא נע ונד לפי הרוח".

    גרינצייג: "אפשר לומר שגנץ כרגע הוא ראש ממשלת קמיל פוקס" (ראש מכון סקרים)



    0 תגובות